WLS waarom Over Tarieven FAQ

Waarom meedoen

Waarom meedoen?

WLS toevoegen aan pre-employment screening helpt fraude en criminaliteit voorkomen in uw bedrijf en de sector. Daarmee bespaart u kosten en beperkt u bedrijfseconomische risico’s. Zodanig dat zelfs een aantal verzekeraars adviseert om deel te nemen aan het WLS. Voor wie nog twijfelt, lees hieronder verder.

Hoe werkt het?

Werking_WLS

Alleen deelnemende bedrijven kunnen registraties in het register plaatsen. Deze registratie komt tot stand nadat iemand is ontslagen vanwege een strafbaar feit.
Hier moet een aangifte voor zijn gedaan, maar er hoeft geen veroordeling aan ten grondslag te liggen. Het is daarom een waardevolle aanvulling op de VOG. Registratie

Raadplegen

Stel, u wilt iemand in dienst nemen. In het register kunt u toetsen of deze persoon geregistreerd staat. Wanneer dit zo blijkt te zijn, kunt u contact opnemen met de organisatie die de desbetreffende persoon geregistreerd heeft en informeren naar verdere details. Op basis hiervan kunt u besluiten om de persoon wel of niet in dienst te nemen. Alleen deelnemende organisaties kunnen het register raadplegen.

Wie kan aansluiten?

Elk bedrijf dat actief is in de logistieke sector kan meedoen. Er zijn leden met duizenden medewerkers in dienst, andere enkele tientallen. Juist als zo veel mogelijk bedrijven aansluiten, is het mogelijk om gezamenlijk de keten veilig te maken.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de servicedesk.

Telefoon 088 – 1125222 of email info@stichtingwls.nl
BTW Nummer: NL 855 852 525 B01 KVK nummer: 64798267